Besoft Palautusoikeudet tilauksen yhteydessä
Nämä on laadittu ja ovat voimassa 3.2.2020 alkaen. Päivitetty viimeksi 24.01.2025
4. PALAUTUSOIKEUS
4.1. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Kuluttajalla on lakisääteinen 14 päivän kaupan peruutusoikeus. Peruuttamisoikeuteen on kuitenkin myös rajoituksia, joten sopimusehdot kannattaa aina lukea tarkkaan. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita ovat mittojen tai väritoiveiden mukaan tehdyt tuotteet sekä hygieniasyistä palauttamattomaksi luokiteltavat tuotteet, kuten sängyt, joustinpatjat ja petauspatjat. Etäkaupankäynnin laki sisältää myös säännöksiä, jotka rajoittavat oikeutta kaupan purkamiseen. Kauppa haluaa täten asiakkaiden huomioivan että etäkaupankäynnin laki ei anna oikeutta kaupan purkamiseen jos: "tuote valmistetaan tai sitä muutetaan asiakkaan toiveiden mukaiseksi tai on muuten asiakkaalle yksilöity". Myös asiakkaan tehdastilauksen tai toiveiden mukaisesti valmistetuista ja muutetuista tuotteista ovat kaikki tilaustuotteitamme.
4.2. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.
4.3. Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys Oulun SOHVA & SÄNKY Kaupan asiakaspalveluun puhelimitse 050 4755958 tai sähköpostitse oulunsohvasanky@gmail.com . Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.
5. TUOTTEEN PALAUTTAMINEN
5.1. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä kaupan asiakaspalveluun. Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.
5.2. Asiakkaan tulee liittää pakkaukseen yhteystiedot ja erityistiedot jos niistä on mainittu sähköpostitse lähetetyssä palautusohjeessa.
5.3. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat tuotteet, jotka toimitetaan kotiosoitteeseen. Nämä tuotteet kuljetusliikkeet noutavat asiakkaalta. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuskulut kohdassa 6.5 ja 6.6
5.4. Rahat palautetaan asiakkaalle viipymättä, kuitenkin viimeistään 21 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta Kaupan varastolle. Ehtona palautukselle on, että tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja avaamattomassa alkuperäisessä myyntipakkauksessa.
5.5. Pienehkön Postipakettina toimitetun tuotteen palauttaminen
Koskee toimitustapoja:
- Postipaketti, nouto lähimmästä postista
- Postipaketti, toimitus asuntoon sisälle
Tilauksen alkuperäiset toimituskulut palautetaan asiakkaalle.
Palautuskulut veloitetaan toteutuneiden kulujen mukaan.
6.6. Suurikokoisen rahtitoimituksella toimitetun tuotteen palauttaminen
Koskee toimitustapoja:
- kuljetus katuosoitteeseen
- kuljetus kotiinkannettuna
Palautuksen kustannus veloitetaan toteutuneiden kulujen mukaan.
Alkuperäinen toimituskulu palautetaan.
Tuotteiden tulee olla avaamattomina alkuperäispakkauksissa ja myyntikuntoisia.
5.7. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan verkkokaupalle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.
6. TAKUU
Oulun SOHVA & SÄNKY Kauppa tarjoaa kaikille tuotteilleen vähintään kuuden kuukauden takuun. Joidenkin tuotteiden osalta takuu voi olla pidempi, jolloin pidemmästä takuusta ilmoitetaan erikseen. Takuu ei koske virheitä tai vahinkoja, jotka ovat aiheutuneet tuotteen virheellisestä käytöstä, kohtelusta tai käsittelystä tai tuotteen tavanomaisesta kulumisesta. Tuotteiden valmistajat voivat lisäksi tarjota Kaupan tarjoamaa takuuaikaa pidemmän takuun.
7. REKLAMAATIOT
7.1. Kauppa vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi p. 050 4755958 tai oulunsohvasanky@gmail.com, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota. Kuljetusreklamaatiosta pitää ilmoitta heti toimituspäivälle / merkitä rahtikirjaan vaurama.
7.2. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Kauppa vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Kaupan asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Kauppa neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.
7.3. Oulun SOHVA & SÄNKY Kauppa ei vastaa
1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista
2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa
3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana.
4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.
8. MUUT EHDOT JA VASTUU
8.1. Kauppa ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi sohvan osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Kauppa ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton, vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.
8.2. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.
8.3. Tekemällä tilauksen Oulun SOHVA & SÄNKY Kaupasta tai muulla tavoin, asiakas kiistattomasti hyväksyy nämä sopimusehdot
8.4. Kaupalla on yksipuolinen oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja, myytävien tuotteiden hintoja sekä myytäviä tuotteita milloin tahansa ilmoittamalla muutoksesta verkkosivuillaan. Jo tehtyjen tilausten osalta noudatetaan tilauksen voimassaolohetkellä voimassa olleita sopimusehtoja.
8.5. Kauppa ei ole velvollinen täyttämään sopimusta kohdatessaan ylivoimaisen esteen, jota yritys ei voi kohtuudella voittaa. Kauppa ei ole myöskään velvollinen korvaamaan ylivoimaisen esteen asiakkaalle aiheuttamaa haittaa, vahinkoa tai kustannuksia.
9. MUU TIETO
Jos sinulla on kysyttävää koskien kauppamme toimitus-ja maksuehtoja, voit ottaa meihin yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse.